Biznes Energetyka

Zmiana sprzedawcy gazu – zwiększanie świadomości wśród konsumentów

Zmiana sprzedawcy gazu – zwiększanie świadomości wśród konsumentów
W jaki sposób HEG planuje zwiększanie świadomości wśród konsumentów, w zakresie możliwości zmiany sprzedawcy gazu ziemnego, spytaliśmy Marka Kołtonika, Dyrektora ds. Marketingu w Hermes Energy Group

Data publikacji: 2017-09-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zmiana sprzedawcy gazu – zwiększanie świadomości wśród konsumentów
Kategoria: BIZNES Energetyka

W jaki sposób HEG planuje zwiększanie świadomości wśród konsumentów, w zakresie możliwości zmiany sprzedawcy gazu ziemnego, spytaliśmy Marka Kołtonika, Dyrektora ds. Marketingu w Hermes Energy Group S.A.

Marek Kołtonik, Dyrektor ds. Marketingu w Hermes Energy Group S.A.

– Przede wszystkim chcąc odpowiedzieć na to pytanie należy podkreślić fakt, że liczba zmian sprzedawcy gazu w Polsce jest znikoma w stosunku do takowej liczby zmian w Europie Zachodniej. Wynika to przede wszystkim z różnic świadomości. W Europie Zachodniej jest świadomość łatwości tej zmiany, jest świadomość benefitów wynikających z tej zmiany w postaci niższej ceny gazu, którą otrzymujemy od sprzedawców. W Polsce jest niska świadomośc możliwości zmiany, ale co więcej jest całkiem wysoka świadomość pewnej obawy przed zmianą wynikająca z niewłaściwych praktyk niektórych sprzedawców na początku liberalizacji rynku gazu.

Te negatywne działania odbiły się nie tylko na tych konsumentach, którzy podpisali niewłaściwą umowę, ale także na dziłalności takich firm jak HEG, która w pewien sposób musi przekroczyć tę barierę i od nowa zbudować świadomość, że zmiana sprzedawcy gazu jest łatwa, prosta i przyjemna. W HEG odbywa się to na trzech filarach.

Pierwszym podstawowym filarem jest wykorzystanie największego aktywa jakiego posiadamy, a mianowicie naszych Klientów. Klienci, którzy są już z nami wiele lat mają bardzo pozytywną opinię o naszej firmie, dzielą się chętnię tą opinią i co więcej, rekomendują nas jako sprzedawcę gazu ziemnego. Właśnie dla tych Klientów wprowadziliśmy program lojalnościowy "Polecaj HEG".

Drugim filarem budowy świadomości są nasi doradcy, którzy są rozlowkowani w całym kraju, moga przyjechać do każdego konsumenta, mogą udzielić odpowiedzi na każde pytanie dotyczące zmiany sprzedawcy gazu: tego jak wygląda rynek, z czego wynika taka możliwość, jak przebiega taka zmiana. Oczywiście takie spotkanie nie zobowiązuje do niczego może być czysto informacyjne. Jeżeli będzie w danym momencie taka potrzeba doradca może podpisać na miejscu umowę z Klientem tak, by ten nie musiał wychodzić z domu, z pracy czy z któregokolwiek miejsca, w którym umówi się z naszym doradcą. 

A to już wiesz?  Równe nagradzanie w konkursach B2B

Trzecim filarem w naszym działaniu są social media, czyli wykorzystanie video materiałów, rozmów z naszymi Klientami poprzez facebook'a czy twitter'a. Jest to komunikacja dwukierunkowa, słuchamy naszych Klientów, którzy często zadają pytania, dowiadują się. Zadają nam pytania związane z funkcjonowaniem naszej firmy, z ofertą. Oczywiście otrzymują od nas te odpowiedzi. I znowu wracamy tutaj do punktu drugiego, często odwiedza takich Klientów nasz doradca, który na miejscu bezpośrednio tłumaczy na czym ta zmiana polega.

 

Zachęcamy także do zapoznania się z raportem Federacji Konsumentów "Konsument na rynku gazu":

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/218,konsument-na-rynku-gazu-w-polsce.html

Podczas prezentowanego przez Federację Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsce”, Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

 

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=clDyaVCWjxw

Twitter: twitter.com/HEG_Gaz

Facebook: facebook.com/HegPL

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Zmiana sprzedawcy gazu - zwiększanie świadomości wśród konsumentów BIZNES, Energetyka - W jaki sposób HEG planuje zwiększanie świadomości wśród konsumentów, w zakresie możliwości zmiany sprzedawcy gazu ziemnego, spytaliśmy Marka Kołtonika, Dyrektora ds. Marketingu w Hermes Energy Group S.A.
Hashtagi: #BIZNES Energetyka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy