Wiadomości branżowe

Badanie MasterCard ukazuje opinie o płatnościach mobilnych pochodzące z 13 milionów rozmów przeprowadzonych w Social Media

Badanie MasterCard ukazuje opinie o płatnościach mobilnych pochodzące z 13 milionów rozmów przeprowadzonych w Social Media
 MasterCard i  PRIME Research ogłosiły wyniki drugiego, dorocznego, globalnego badania rynku płatności mobilnych MasterCard Mobile Payments Study, które objęło ponad 13 milionów wpisów w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twittera, Facebooka, blogów i forów internetowych na całym świecie. Badanie pokazuje poprawę nastrojów wobec płatności mobilnych oraz szybki wzrost liczby konsumentów korzystających z takich rozwiązań. Aż 88 procent akceptantów wypowiada się pozytywnie o tej formie płatności, zaś wielu z nich zachwala przyjmowanie płatności mobilnych jako element przewagi konkurencyjnej. W miarę upowszechniania się płatności mobilnych wśród konsumentów akceptanci niechętni tym płatnościom mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji wobec konkurentów.Badanie wskazuje na

 MasterCard i  PRIME Research ogłosiły wyniki drugiego, dorocznego, globalnego badania rynku płatności mobilnych MasterCard Mobile Payments Study, które objęło ponad 13 milionów wpisów w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twittera, Facebooka, blogów i forów internetowych na całym świecie. Badanie pokazuje poprawę nastrojów wobec płatności mobilnych oraz szybki wzrost liczby konsumentów korzystających z takich rozwiązań. Aż 88 procent akceptantów wypowiada się pozytywnie o tej formie płatności, zaś wielu z nich zachwala przyjmowanie płatności mobilnych jako element przewagi konkurencyjnej. W miarę upowszechniania się płatności mobilnych wśród konsumentów akceptanci niechętni tym płatnościom mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji wobec konkurentów.

Badanie wskazuje na rok 2013 jako ten, w którym w płatnościach mobilnych nastąpiło przejście ?od pomysłu do korzystania?.  ?Korzystający?, czyli osoby, które posługiwały się mobilnymi usługami płatniczymi, inicjowały 81 procent rozmów w 2013 roku. Wynik ten stanowi zdecydowaną  zmianę w stosunku do 2012 roku, kiedy tylko 32 procent rozmawiających o płatnościach mobilnych korzystało z takiego produktu. Choć nadal istnieją obawy dotyczące bezpieczeństwa płatności mobilnych, badanie wykazuje, że konsumenci i akceptanci przeszli od postawy ?pod co korzystać z płatności mobilnych?? ‚ do postawy ?z którego wariantu płatności mobilnych należy korzystać?? W istocie 2014 rok może okazać się tym, w którym ukształtują się wieloletnie związki z markami związanymi z płatnościami i zakupami mobilnymi, co oznacza, że rozważający włączenie się do rynku płatności mobilnych mogą sporo skorzystać na wejściu do systemu

Konsumenci korzystają z rozwiązań w zakresie płatności mobilnych:

  •          Korzystanie z płatności eliminuje nieporozumienia: nieporozumienia dotyczące wariantów płatności mobilnych występujące w badaniu z 2012 r. zastąpiły dyskusje skupiające się na jakości i solidności poszczególnych produktów. Badanie pokazuje, że konsumenci przeszli od pytania, czy korzystać z płatności mobilnych (trzeci najczęściej dyskutowany temat w 2012 r.) do decydowania, z którego wariantu płatności mobilnych będą korzystać (drugi najczęściej dyskutowany temat w 2013 r.).
  •          Istotne zmiany w rozmowach: ?Korzystający? inicjują dziś większość rozmów (81 procent). ?Niekorzystający? inicjowali 68 procent rozmów w 2012 roku. Wskazuje to, że konsumenci przeszli od dyskutowania nad płatnościami mobilnymi do wypróbowywania różnych wariantów.
  •          Bardziej pozytywne rozmowy: nastroje wobec płatności mobilnych uległy poprawie wśród ?korzystających? (74 procent w 2013 r., 58 procent w 2012 r.). ?Niekorzystający? są nadal nastawieni pozytywnie (79 procent w 2013 r., 76 procent w 2012 r.). Pokazuje to, że z punktu widzenia konsumentów jakość techniczna usług i sieć akceptacji ulegają poprawie.
  •          Wrażenia są lepsze, ale można zrobić więcej: odczucia konsumentów związane z transakcjami uległy poprawie (63 procent w 2013 r. wobec 34 procent w 2012 r.). Jednak w sferze wrażeń jest jeszcze sporo do poprawienia.
A to już wiesz?  Forex Mentoring: sukces edukacyjny analityków Admiral Markets

 

Motywacja dla akceptantów:

  •          Kwestie akceptacji: akceptacja jest najbardziej widocznym tematem, poruszanym w 15 procentach wszystkich rozmów i 48 procentach rozmów z akceptantami. Badanie pokazuje, że zarówno konsumenci, jak i akceptanci opowiadają się za płatnościami mobilnymi (86 procent), co prawdopodobnie spowoduje większe korzystanie z nich przez akceptantów w 2014 roku.
  •          Zaangażowanie akceptantów: akceptanci występują w 22 procentach rozmów i w 88 procentach ich nastroje są pozytywne. Badanie wykazało, że niemal 90 procent rozmów akceptantów inicjują ci, którzy już wdrożyli rozwiązania mobilne. ?Niekorzystający? przeważnie korzystają z mediów społecznościowych w poszukiwaniu rady innych akceptantów na temat płatności mobilnych.
  •          Wygodne rozwiązanie: akceptanci płatności mobilnych wskazują wygodę jako kluczowy czynnik, z 97 procentami pozytywnych/neutralnych wypowiedzi. Badanie pokazuje, że akceptanci rozmawiają o korzyściach wynikających z płatności mobilnych zarówno dla nich samych, jak i klientów, określając je w wielu przypadkach jako wyróżnik ich działalności.

Potrzeba większego bezpieczeństwa informacji:

  •          Nieporozumienia związane z bezpieczeństwem: działania w sferze edukacji konsumentów będą miały decydujące znaczenie dla powodzenia i korzystania z płatności mobilnych. Pytania o bezpieczeństwo przyniosły negatywne oceny w 66 procentach.
  •          Pole dla edukacji: pomimo solidnych zabezpieczeń nadal widoczne są wątpliwości co do możliwości zabezpieczenia użytkowników technologii mobilnych przed oszukańczymi i nieuprawnionymi opłatami. Konsumenci korzystający z MasterCard do dokonywania płatności mobilnych są chronieniu przed oszukańczymi praktykami przy dokonywaniu zakupów dzięki przyjętej przez MasterCard gwarancji  zerowej odpowiedzialności konsumenta.

Płatności mobilne MasterCard? z zastosowaniem technologii MasterPass?

MasterPass, cyfrowa platforma MasterCard, upraszcza zakupy dokonywane z urządzeń podłączonych do sieci, w tym komputerów PC, tabletów i smartfonów. Konsumenci mogą wygodnie i bezpiecznie przechowywać informacje związane z kartami MasterCard oraz kartami kredytowymi, debetowymi i przedpłaconymi innych marek, w tym Visa, American Express, Discover i innych, książki adresów itd. Upraszcza to proces zawierania transakcji z przyłączonego do sieci urządzenia, zwłaszcza w przypadku urządzeń z mniejszymi ekranami. W Polsce MasterPass jest następcą rozwiązania MasterCard Mobile, które od dwóch lat umożliwia wygodne płatności w wielu aplikacjach mobilnych.

A to już wiesz?  Coraz bliżej rozwiązanie problemu kredytów frankowych. Unieważnienie umów oznaczałoby straty dla banków od 70 mld do nawet 230 mld zł

Płatności MasterPass? są akceptowane przez ponad 30 tys. akceptantów, w tym J. Crew, Brooks Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster i Singapore Airlines. System ten jest dostępny w Australii, Kanadzie, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a w niedługiej przyszłości zostanie rozszerzony m.in. na Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Włochy, Izrael, Holandię, Singapur i Hiszpanię.

O badaniu

Firma PRIME Research przeprowadziła badanie dotyczące płatności mobilnych na 56 rynkach i w 26 językach w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Afryce, Azji i w regionie Pacyfiku w celu dokonania oceny korzystania przez ludzi z produktów, chęci korzystania z nich i nastrojów wobec istniejących wariantów. Z zastosowaniem własnych metod i technologii PRIME do analizy mediów społecznościowych firma badawcza zidentyfikowała 13 milionów odpowiednich wpisów w mediach społecznościowych od marca 2013 r. do grudnia 2013 r. na temat innowacji w zakresie płatności mobilnych w kontekście MasterCard i jej odpowiedników w branży; analiza nastrojów pokazuje, że większość wpisów opierała się na wymianie wiadomości, przy 92% wypowiedzi pozytywnych/rzeczowych i zaledwie 8% wypowiedzi negatywnych ogółem, co stanowi odzwierciedlenie oryginalnych treści pojawiających się pojawiających się w tradycyjnych kanałach informacyjnych). Spośród 13 milionów wpisów 5000 bardziej merytorycznych komentarzy firma PRIME Research poddała bardziej szczegółowej eksperckiej analizie treści.

 

Pełną listę komunikatów prasowych MasterCard związanych z kongresem można znaleźć w naszych materiałach cyfrowych  Digital PressKit . Zapraszamy również do dyskusji na Twitterze  @MasterCardNews.

 

O PRIME Research

PRIME Research, www.prime-research.com świadczy usługi doradcze w zakresie reputacji firmy i marki oparte na badaniach trendów wykrywanych w drodze analizy treści w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Firma, posiadająca biura na całym świecie, łączy prędkość i konsekwencję, jakie zapewnia technologia  z wiedzą i wrażliwością na lokalne uwarunkowania kulturowe swojej międzynarodowej kadry 600 analityków i konsultantów.

O MasterCard Worldwide

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.

A to już wiesz?  J.K. Bielecki: po sukcesach eksportowych polskie firmy zaczynają myśleć o fuzjach i przejęciach

Źródło MasterCard. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy