Wiadomości branżowe

96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami, tuż przed ich wejściem w życie

96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami, tuż przed ich wejściem w życie
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwisy SafeBuy.pl i Sklepy24.pl, zaledwie 4% sprzedawców internetowych nie ma problemu ze znajomością i zrozumieniem nowych przepisów konsumenckich na 2 tygodnie przed ich wejściem w życie.Badanie zostało przeprowadzone w dniach 09-11 grudnia 2014 czyli dokładnie 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowej ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta. Zaproszonych do wypełnienia ankiety zostało 8 tys. sklepów zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl i w analizowanym terminie na wszystkie 5 pytań odpowiedziało 440 sprzedawców, co daje próbę statystyczną wystarczającą do przeprowadzenia wiarygodnej analizy.Z ankiety wynika, że wśród sprzedawców:- 60% nie wie, że powinno informować o łącznej cenie jeszcze przed złożeniem zamówienia,- 57% nie wie, że oprócz ceny powinni informować o terminie zapłaty oraz innych danych,- 25% nie wie, że od 25 grudnia konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy,- 18% nie wie, że do konsumenta należy wybór czy korzysta z rękojmi czy gwarancji,- 35% nie wie o konieczności rejestracji zbioru danych

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwisy SafeBuy.pl i Sklepy24.pl, zaledwie 4% sprzedawców internetowych nie ma problemu ze znajomością i zrozumieniem nowych przepisów konsumenckich na 2 tygodnie przed ich wejściem w życie.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 09-11 grudnia 2014 czyli dokładnie 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowej ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta. Zaproszonych do wypełnienia ankiety zostało 8 tys. sklepów zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl i w analizowanym terminie na wszystkie 5 pytań odpowiedziało 440 sprzedawców, co daje próbę statystyczną wystarczającą do przeprowadzenia wiarygodnej analizy.

Z ankiety wynika, że wśród sprzedawców:
– 60% nie wie, że powinno informować o łącznej cenie jeszcze przed złożeniem zamówienia,
– 57% nie wie, że oprócz ceny powinni informować o terminie zapłaty oraz innych danych,
– 25% nie wie, że od 25 grudnia konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy,
– 18% nie wie, że do konsumenta należy wybór czy korzysta z rękojmi czy gwarancji,
– 35% nie wie o konieczności rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO i zapewne tego nie robi.

Ze szczegółowymi wynikami ankiety można zapoznać się pod adresem: http://safebuy.pl/sprzedawcy-internetowi/ankieta-ustawa-konsumencka

Informacja o autorach badania:


Serwis SafeBuy.pl został uruchomiony w grudniu 2014 jako odpowiedź na słabości tradycyjnych znaków jakości eCommerce. Jest to pierwszy w Polsce program certyfikacji sklepów internetowych oparty o kodeks dobrych praktyk eCommerce Fair Play, który eliminuje nieefektywne audyty prawne na rzecz dobrowolnego przyjęcia jednolitych standardów w handlu online. Sprzedawcy internetowi – uczestnicy programu – zobowiązują się do stosowania kodeksu i otrzymują przejrzysty dla konsumentów wzór regulaminu sprzedaży oraz wniosek rejestracji w GIODO. Program jest skierowany do małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie dysponują dużym budżetem na pomoc prawną, a chcą działać Fair Play w eCommerce.


dostarczył infoWire.pl

A to już wiesz?  ENERGA-Operator: awarię sieci można zgłosić SMSem

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy